상세 컨텐츠

본문 제목

닌텐도 WiiU 스펙 유출! 초 고성능 게임기 탄생을 예고?!

게임 뉴스

by 바나나농장의 바나나 2012. 7. 26. 14:00

본문


최근 한 매체에서 wiiu 스펙이 노출되었다고 합니다.

미국의 다양한 매체에서 나오고 있는 정보니 상당히 신뢰성이 높습니다.

특징이라면 PowerPC 아키텍처 CPU를 사용한다는 것과

AMD의 그래픽 프로세서를 사용한다는 것이네요.

이로서 닌텐도는 게임큐브부터 시작해서 PowerPC 아키텍처를 3기종 연속으로 사용합니다.

그래픽도 계속 ATI (AMD)를 사용했기에 호환성은 문제 없어보입니다.


------------------------------------------------------------------------------------------------------

Main Application Processor

PowerPC architecture.
Three cores (fully coherent).
3MB aggregate L2 Cache size.
core 0: 512 KB
core 1: 2048 KB
core 2: 512 KB
Write gatherer per core.
Locked (L1d) cache DMA per core.

Main Memory

Up to 3GB of main memory (CAT-DEVs only). Note: retail machine will have half devkit memory
Please note that the quantity of memory available from the Cafe SDK and Operating System may vary.

Graphics and Video

Modern unified shader architecture.
32MB high-bandwidth eDRAM, supports 720p 4x MSAA or 1080p rendering in a single pass.
HDMI and component video outputs.

Features

Unified shader architecture executes vertex, geometry, and pixel shaders
Multi-sample anti-aliasing (2, 4, or 8 samples per pixel)
Read from multi-sample surfaces in the shader
128-bit floating point HDR texture filtering
High resolution texture support (up to 8192 x 8192)
Indexed cube map arrays

8 render targets
Independent blend modes per render target
Pixel coverage sample masking
Hierarchical Z/stencil buffer
Early Z test and Fast Z Clear
Lossless Z & stencil compression
2x/4x/8x/16x high quality adaptive anisotropic filtering modes
sRGB filtering (gamma/degamma)
Tessellation unit
Stream out support
Compute shader support

GX2 is a 3D graphics API for the Nintendo Wii U system (also known as Cafe). The API is designed to be as efficient as GX(1) from the Nintendo GameCube and Wii systems. Current features are modeled after OpenGL and the AMD r7xx series of graphics processors. Wii U’s graphics processor is referred to as GPU7.
Sound and Audio

Dedicated 120MHz audio DSP.
Support for 6 channel discrete uncompressed audio (via HDMI).
2 channel audio for the Cafe DRC controller.
Monaural audio for the Cafe Remote controller.

Networking

802.11 b/g/n Wifi.

Peripherals

2 x USB 2.0 host controllers x 2 ports each.
SDCard Slot.

Built-in Storage

512MB SLC NAND for System.
8GB MLC NAND for Applications.

Host PC Bridge

Dedicated Cafe-to-host PC bridge hardware.
Allows File System emulation by host PC.
Provides interface for debugger and logging to host PC.

무선 화면전송기술은 독자기술을 쓴듯하지만 intel의 WiDi를 이용하는것 같구요.


그래픽은 AMD의 라데온 6700급의 그래픽이라고 하니 기대해도 좋을 것 같습니다.



닌텐도 위유의 스펙 유출로 더욱 더 정보가 확실해져 가는 것 같습니다.

빨리 정발되서 깔끔한 그래픽으로 게임을 즐기는 그날이 오면 좋겠네요!

관련글 더보기

댓글 영역